Blijf op de hoogte van het nieuws

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Terug naar overzicht

POM promoot Limburg als economische hotspot met nationale televisiecampagne

29.11.2021

Limburg op de kaart zetten als de ideale plek om te werken, ondernemen en innoveren. Dat is het doel van de nationale televisiecampagne die POM Limburg vanaf maandag op Vlaanderen loslaat. Lummens raptalent Dikke nam tekst en muziek voor zijn rekening.

Gedeputeerde voor economie en voorzitter van POM Limburg Tom Vandeput: “Met deze tv-campagne schakelen we onze regiopromotie een versnelling hoger. We versterken de positionering van Limburg als economische hotspot in Vlaanderen.”

Op vele vlakken gaat het Limburg economisch voor de wind. Zo kan de provincie rekenen op nieuwe bedrijven, een vruchtbaar start-uplandschap en opvallende innovaties.

Gedeputeerde Tom Vandeput: “Toch hinkt onze provincie nog steeds achterop tegenover de rest van Vlaanderen, bijvoorbeeld inzake innovatie en werkzaamheid. Het is dan ook de missie van POM Limburg om onze economie competitiever te maken. Regiopromotie, bijvoorbeeld in de vorm van een nationale televisiecampagne, speelt hierin een belangrijke rol.”

Dikke
Zij voert het woord wanneer de visie daar is. Zij laat je zien dat elke droom het waard is. Blaast lucht, fris, alsof het maart is. Dat vanuit dat ene hoekje van de kaart is. Een fragment uit de songtekst die de Lummense rapper Dikke specifiek voor de campagne schreef. De Limburgse muzikant sprong tien maanden geleden in het oog toen zijn debuutalbum uit het niets op één belandde in de Ultratop, iets wat geen enkele andere artiest hem ooit voordeed. Miljoenen Spotify-streams en een tweede album later is Dikke een gevestigde waarde binnen en buiten Vlaanderen.

Tom Vandeput: “We kozen expliciet voor Limburgs talent om de muziek te schrijven. Bovendien past Dikke perfect bij ons Limburgs DNA: ambitieus, hardwerkend en vernieuwend.”

Artistiek
De tv-spot kreeg nog een extra artistiek laagje.

Tom Vandeput: “Net als in onze printcampagne gebruikten we de wind als inspiratiebron. Actrice Lily Joan Roberts verleende haar gezicht, maar de echte hoofdrol is voor onze provincie als economische hotspot.”

Het filmen gebeurde voornamelijk met dronecamera’s.

“We tonen economisch Limburg in al haar glorie: van onze weidse ruimte om te ondernemen tot de werkijver in de bedrijven zelf.”

De spot is vanaf maandag 29 november te zien op één, Canvas, TVL en Kanaal Z.

© POM Limburg 2024
POM Limburg voert het sociaaleconomisch beleid van de provincie Limburg uit.
limburg

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.